Condițiile de retur
Apreciem fiecare client și îndeplinim strict rigorile referitoare la retur conform legislației naționale.
Cauzele returului:
- jucăria este cadou și nu corespunde vârstei copilului;
- jucăria n-a trezit interes sau copilului îi este frică de ea;
- jucăria nu corespunde parametrilor indicați în anotare;
- au fost depistate defecte de la producător sau cauzate în timpul livrării, inclusiv defecte ascunse.
Schimb sau retur?
Propunem câteva variante de soluționare a problemei:
- cumpărătorul poate cere retur de bani în cazul în care a păstrat ambalajul și bonul de plată;
- cumpărătorul poate schimba jucăria cu una analogică dacă nu este ultimul exemplar sau poate aștepta următoarea livrare pentru a schimba jucăria defectată;
- cumpărătorul are dreptul să aleagă oricare altă jucărie cu condiția achitării sau returului diferenței de preț.
Verificați atent marfa la achitare! Consultați operatorul despre toate caracteristicile jucăriei alese, modul de exploatare, producător, vârsta etc.
Marfa nu va putea fi returnată, dacă s-a intervenit în mod forțat, dacă nu are ambalaj, dacă nu a fost păstrat bonul de plată, dacă sunt lipsă detalii din set sau dacă a trecut mai mult de două săptămâni din momentul achiziționării. Conform legislației, unele jucării nu pot fi returnate (exemplu: jucăriile moi, gonflabile etc.)
De asemenea, dacă calculul a fost făcut printr-un card de plată (sau o altă metodă fără numerar), atunci când cumpărătorului (clientului) i se rambursează plata, în funcție de ziua achiziției sale (în termen de 14 zile), banii sunt returnați prin transfer bancar.
Pentru a face o returnare fără numerar, declarația cumpărătorului cu detalii despre pașaport și chitanța unui casier trebuie atașată cu confirmarea plății anterioare (cu toate acestea, absența acestuia nu limitează dreptul cumpărătorului la o restituire).
Dacă plata a fost efectuată anterior folosind un card de plată, atunci rambursarea se efectuează prin anularea tranzacției (dacă restituirea a fost făcută în ziua cumpărării) sau prin transmiterea informațiilor despre returnarea către banca achizitorului de servicii, care la rândul său transferă informații către bancă - emitent de carduri pentru a returna cardul de plată al cumpărătorului (clientului).
Reguli de retur pentru clienții angro
Clienții angro sunt obligați să verifice marfa la primire, inclusiv ambalajul. În caz de defect ascuns au dreptul la retur pe parcursul a 30 de zile.
Reguli de retur în magazine
Cumpărătorul este obligat să verifice jucăria în magazin și să păstreze bonul de plată pentru a efectua returul conform condițiilor descrise.
Condițiile de retur conform Legislației Republicii Moldova:
Returul mărfii se efectuează conform art. 19 (14) a Legii Nr. 105 din 13.03.2003 «Privind protecția consumatorului»:
- Consumatorul este în drept să ceară vînzătorului, în termen de 14 zile, înlocuirea unui produs nealimentar de calitate corespunzătoare cu un produs similar celui procurat dacă acest produs nu-i convine ca formă, gabarite, model, mărime, culoare sau dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei din alte cauze.
- Dacă produsul necesar pentru înlocuire lipseşte, consumatorul are dreptul să rezilieze contractul, iar vînzătorul este obligat să-i restituie contravaloarea produsului.
- Cererea consumatorului de a i se înlocui produsul sau de a i se restitui contravaloarea lui urmează să fie executată dacă produsul nu este utilizat, nu şi-a pierdut calităţile de consum şi dacă există probe că a fost cumpărat de la vînzătorul respectiv.